powrót do strony głównej / back to main page

Kraków Grudzień / Photos & Film

• 8

Trochę wstyd się przyznać, ale moja ostatnia wizyta w Krakowie poza tą naszą grudniową, miała miejsce jeszcze w liceum. Przy okazji szkolnej wycieczki czy wyjazdu do teatru. Wstyd. Latamy od paru lat z dzieciakami w rożne miejsca, zależy mi by pokazywać im nowe miejsca, kultury a tak piękny Kraków musiał długo czekać. Początkowo mieliśmy wpaść tylko na targ Bożonarodzeniowy i zdjęcia dla Monnalisa Mag, ale pomyślałam że może to być świetna okazja do kilkudniowego pobytu.

Zatrzymaliśmy się w Novotel Kraków Centrum położonym u stóp Wawelu. Z pięknym widokiem na Wisłę i Zamek Królewski. To jedynie 10-15 minut spacerem do Starówki czy na Kazimierz. Idealna wypadowa na kilkudniową wizytę w Krakowie.
Często wybieram hotele sieci Accor Hotels gdy wyjeżdzam z dziećmi - czy w Polsce czy za granica, bo Novotel to marka i dokładnie wiem czego mogę spodziewać się po przyjezdzie. Maskotki dla dzieci, uprzejmej obsługi, pomocnej recepcji oraz estetycznych nowoczesnych wnętrz. Jak zwykle codziennie rano czekało na nas dobre śniadanie w restauracji oraz całodobowy room service dla nocnych podjadaczy - czyli dla mnie :) Novotel Kraków Centrum miał to wszystko a nawet więcej, bo po całodziennym włóczeniu się uliczkami Krakowa wracaliśmy do hotelu i codziennie korzystaliśmy z sauny, basenu czy siłowni. Wiecie że Vivi o Olek w basenie czują się jak ryby w wodzie i nawet nie było mowy, bo choć raz podczas pięciodniowego pobytu ominąć wieczorne pływanie. Codziennie do godziny 22:00 wypoczywaliśmy w hotelowym Wellness, co bardzo uprzyjemniło nasz pobyt.

Sam Kraków zachwyca swoim klimatem. Okolice starówki, runek, sukiennice, białe karoce no i sam Jarmark Bożonarodzeniowy sprawia, że wystarczy weekend by zanurzyć sie w tym klimacie po uszy. Ja jednak wolałam zostać kilka dni dłużej i zobaczyć więcej.
Zwiedziliśmy Wawel z jego wszystkimi zakamarkami, dzieciaki zachwycone bazyliką z grobowcami Królów Polski, oraz komnatami ze skórzanymi ścianami. Widzieliśmy Damę z Łasiczką i bardzo ciekawa ekspozycja Wawel Zaginiony, które najbardziej spodobało się Vivce i Olkowi. Wawel może być bardzo atrakcyjny dla dzieci.
W drodze na starówkę warto zahaczyć o Muzeum Archeologiczne. Jedno z lepszych muzeów w Polsce w jakim byliśmy. Bardzo nowoczesne z wieloma ciekawymi ekspozcjami ... i tą najciekawsza dla dzieci Bogowie Starożytnego Egiptu.
Idąc dalej często zachodziliśmy na kawę i czekoladę do kawiarni/księgarni Bona - Niesamowite miejsce z dobra, wyselekcjonowaną literaturą dla dzieci. Trochę jak z filmu z Meg Rayan " Masz wiadomość" :)

Cześć z tych miejsc pokaże Wam przy okazji wpisu dla Monnalisa MAG dzisiejszy film to spacer po równie klimatycznym Kazimierzu. Jak na dzielnice Żydowską przystało to miejsce przepełnione hisotrą i kulturą dawnego Krakowa. Targ staroci, słynne Żydowskie restauracje, stare sklepy, plenery filmowe . . . zresztą sami zobaczcie.

Vivienne :

Coat - Vintage
Colar - Il Gufo
Hat - Puella Boutique
Headphones - Monnalisa
Bag - Little Marc Jacobs
Tights - Collegien

Olivier :

Jacket - Monnalisa / Hitch Hiker ( last season )